– Ben yorgunum Büyükanne. Bu hayattan çok yoruldum…

++ Yorgunluğunu al çocuğum, ve onu soğuk kış aylarında sarındığın bir battaniye gibi kendine sar. Yorgunluk sana yuva yapmak, rahat kıyafetler giydirmek, sıcak kucaklayışına gömülmen için gelir. Seni kendinin içinde kalmaya davet ediyorum. Güç göstermeden, düşünceler olmadan, eylemler- aksiyonlar olmadan. Dünyayı yumuşatmak, sarınmak, gürültüden korumak için her şeyi örten bir kar gibi, yorgunluğunun kar tanelerini kabul et ve kendini tamamen onlarla sarmala.

– Orada öylece gömülü, ölebilirim…

++ Aksine, yeniden doğacaksın. Topraktaki bir tohum gibi. Yorgunluğuna direnme, bin eylem, bin niyet, bin suçluluk duygusuyla onu reddetme. O, sadece elinden tutup boşluğa batman için sana öncülük etmek, yol göstermek istiyor.  Tam orada,  tüm içsel gücün kaynağının yattığı yere.

Bize direnmekle güçlü olmayı öğrettiler. Fakat gerçek kahramanların gün ışığına çıkışları, teslimiyetten geçer.

– Ben korkuyorum Büyükanne. Ya tükenmişlik beni yok ederse?”

++ Çocuğum, sen yorgunluktan değil, kendinin kontrolünü kaybetmekten korkuyorsun. Kendini yaşama sunmanın ve onunla birlikte en harika çocukları, ruhunun meyvelerini yaratmanın vakti geldi!

Yazar: Elena Bernabè
Çeviri: Bilge İnal

Art Work @illustrationsbymajali

Ben yaşamımda tam burada durduğum bir yerdeyim. Bu derin ve geçmeyen yorgunluğuma artık direnmek yerine onun beni sarmasına izin verdim.

Onun bana basit bir tükenmişlik yanıtından daha fazla şey anlattığını biliyorum. Ve bunu kendimle açıkça ve korkmadan paylaştığım bir vakit sevgili ustam Sukhvinder bana bu ilaç şiiri yolladı bu sabah. Ben de hemen Türkçe’ye çevirerek aynı yerde olanlarınızla paylaşmak ve buluşmak istedim.

Büyükanneler biliyor, onların bilgeliği bugün şu dünya üzerinde en çok ihtiyacımız olan şey.

Şifa olsun.

Bilge

#bilgeinal #disibilgelik #grandmotherswisdom

Leave a comment